lördag 19 februari 2011

Goose Island Matilda

En belgare som har hittat ett hem i Chicago.

Det första som slår emot mig är hallon, nyplockade solvarma gula hallon som jag plockade som liten grabb. Det är som att hålla upp en hel näve precis under näsan och dra ett djup andetag. Nästa våg är kryddig, det är varma kryddor som kardemumma, kanel och muskot som turas om att kittla mitt olfaktoriska system.

Smaken är minst lika överväldigande, återigen är det dem solmogna hallonen som träffar smaklökarna först. Det är en klar balans mellan malten och humlen, båda är relativt anonyma och gentlemannamässiga i sitt samspel med varandra. De låter kryddorna få komma in på slutet där avslutningen påminner om en kryddig gryta från mellanöstern.

Betyg 8/11

2 kommentarer:

  1. Där skrämde du mig allt! Trodde först att de var oskar som skrivit!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag var lite i valet å kvalet men de hade inga roliga öl på monopolet idag förutom denna så det blev så :)

    SvaraRadera