lördag 6 oktober 2012

BrewDog Abstrakt AB:10

Detta är en liten text om abstrakt 10. Mitt första inlägg på länge. Fick en dotter för 3 veckor sedan, vilket har upptagit mestadelen av min tid(läs:all). Men först en spaning. Sen systembolaget börjat med sina provningar så har antalet recensioner av bolagsnyheter minskat drastiskt på bloggarna.. Eller? Har jag fel? Känns bara som att det skrivs kortfattat om nyheterna precis efter provning, och sen är det som att det är över. Om detta gör att bloggare skriver om andra roligare saker kanske de är bra, men är det verkligen så? Jag saknar i alla fall att kunna läsa ett par olika långa recensioner av de öl jag är intresserad av i släppen. Medans dom nya provningarna oftast ger korta sammanfattningar, och inte så många djupdykningar. Är jag bakåtsträvare eller har jag bara fel??

Och abstrakt 10. Den är en liten godsak den. Enligt Brewdog: Imperial Brown Ale aged in Red Wine Barrels. Sött vin tydligen.
Ganska skön och behaglig faktiskt. Smakar som en strong ale men lite kraftigare och en mer specifik vinösitet. Alkoholen märks. Lite peppar och mandel, inte jättesött men ganska mycket kolsyra. Sen såklart choklad, mörka bär och fikon och andra sånna köttiga frukter. Påminner mig om julmust. Jag gillar den mycket. Känns lite som en brittisk källare. På ett bra sätt. Bland alla spritinlagda frukter dom pysslar med.

Betyg: 9/11




4 kommentarer:

  1. Vad är det för glas o var har du köpt det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Ittala Essence Vitvinsglas, finns på vanliga ställen, typ åhlens och cervera.

      Radera
  2. Stort GRATTIS! :D Är det första barnet?

    Vi försöker öka recensionerna vi. Fast till en början blir det nog mest lite spontana reaktioner istället för bolagsnyheter... :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Jajemen, första barnet:)

    Gött :) ja kan tänka mig att folk har varit upptagna med sbwf å sånt ..

    SvaraRadera