onsdag 4 april 2012

Jag drack några öl..

Jag hämtade alltså ut en låda Duvel Triple Hop 2010 på bolaget drottninggatan i måndags. Och en keizer blauw också för den delen. Man blir alltid oerhört vänligt bemött på detta bolag. Uppmärksam och kunnig personal, lugnt o behagligt och så får man visa leg.

Lyckades få med mig lite från släppet också. Även om lådan var skrämmande stor, och lagom behändig på tunnelbanan. St erik Apa, draget och nögne 500.

De tre smakades på måndagskvällen. S:t Erik.. Brukar inte bli så förtjust i dessa. Jag tyckte portern var trevlig, absolut. Men annars sådär. APAn var även den inget speciellt. För mycke smörighet.

Nynäshamns Dragets Kanal Dubbel IPA däremot. Riktigt bra. Personligen gillar jag också de små flaskorna. Motsatsen till bag-in-box men ändå lite samma effekt. Man kan ta bara lite granna. Direkt på betyg.
Betyg: 8/11




Nøgne Ö #500. Wow. Riktigt riktigt bra. Riktigt färsk. Tallbarrigt och tuttifrutti. Fruktigt och grym beska. Ganska tung munkänsla.
Betyg: 9/11




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar