torsdag 2 augusti 2012

Mikkeller Bar

Var i Köpenhamn för inte så längesen, då passade jag på att kika in på Mikkeller bar. Hängde på låset så fick stället för mig själv i 10 min, det var lycka.

Det som dracks på den korta stund jag hade på mig var:

To Øl - Raid Beer
En fruktig och frisk lager, perfekt i sommarvärmen. Personligen tycker jag just denna sortens öl är underrepresenterad under sommarmånaderna, törstsläckande och härlig.

Betyg 8/11

Brasserie Dupont - Saison Dupont Dry Hopping
Wow, den är ju så bra! Det är konserverad sommar i ett glas. Krafig doft av gula hallon och ljuvlig belgisk sötma, bränt apelsinskal skymtar förbi, bittermandel, torkad aprikos, lite ek och apelsinjuice.
Smaken är förförisk när det är varmt ute, den är så torr och krispig, som papper gjort av is. Det finns en lite bränd ton av apelsinskal även i smaken och mandelmassan kommer tillbaka blandat med sötma och urinoarkaka.

Betyg 10/11

Mikkeller - Young Lambic
Hästfilten ligger tung över smaklökarna, men jag gillar ju det här! Men ja, Urin, halm, knappt någon sötma stall och hästtäcke.

Betyg 9/11

Brewdog - IPA is dead Motueka
Dags att prova en variant på en välkänd klassiker. Det var mycket tuttifrutti i doften, blandat med tuggummi, knäck och spannmål. Smaken är liknande, lite murrig men ändå ren, lite majs kanske?

8/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar