onsdag 29 augusti 2012

Södra Maltfabriken Pale Ale Folköl - Igen

Ja, då var vi där igen. På Maxi i Nacka. Burgare på gång. Icas burgarfärs och bröd från magnus johansson (flippin burgers bröd). En folköl till det är väl käckt. Kanske något lokalproducerat? Något som jag klagat på förut, men ändå vill ge en chans till? Jag kollar på flaskan och ser att det är batch 2, dvs 1 senare än den senaste jag drack. Tänker att ja ska köpa en backupöl, trashy blonde tex. Skippar det.

Nåväl. Ett lagom pys vid öppning. Doftar faktiskt riktigt bra! Frisk och fräsch humle. Förhoppningar.
Smakar; hmm. Mycket bättre än senast, absolut. Men ändå, den är helt klart sned. Men bara lite. Jag kan dricka upp den. Det finns en riktigt bra öl där, och den är inte jättedefekt. Men det är fortfarande en del kvar till att jag ska ge ett riktigt betyg. Och jag har inte gett upp än.

(Burgaren blev i alla fall god.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar