tisdag 19 juli 2011

Abbaye de Crespin Secret Des Moines Triple

Öl inköpt på Coop i Orvieto. 8%. Enligt etiketten en kloster-trippel. Men något stämde inte riktigt. Den kändes lite väl mycket blond belgare först. Vad jag inte märkte då, men fattat nu, är att det är en torrhumlad trippel. Jag borde egentligen fattat de direkt, eftersom den smakade precis som Duvel Triple Hop! Helt fantastiskt uppfriskande, fräsch och massa humle. Spritsig och fruktig, vilka frukter har jag glömt tyvärr. I vanliga fall så brukar mina vänner, förutom min flickvän och öl-nördskompanjon Patrik, vara ganska smått skeptiska till ölen jag dricker. Men i detta fall så verkade faktiskt allihopa uppskatta den, och ganska mycke också. En öl jag verkligen skulle återkomma till om det gick, får scouta på nätet. Betyget blir inte toppbetyg som Duvel Triple Hop, men nära, däremot betydligt billigare. Tror det var 6-7€. Jag ger den i alla fall betydligt högre betyg än det på ratebeer, herregud. Så fel kan jag väl inte ha? http://www.ratebeer.com/beer/abbaye-de-crespin-secret-des-moines-triple/108669/

Betyg: 10/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar