söndag 8 juli 2012

Bishop - Borås

Gjorde ett sällsynt framträdande i Borås uteliv under sena söndagseftermiddagen. Styrde stegen mot Bishop, då det mig veterligen är enda stället i staden där man kan få sig något med lite kvalitet ( rätta mig gärna om jag har fel ). Trots strålande sol, härlig uteservering och över en timma kvar tills kvällens match mellan Elfsborg och Mjällby så var uteserveringen i solen knappt halvfull. Boråsarna tar inte direkt hand om sin stad under sommaren.

När jag studerade kranarna blev jag lika imponerad av utbudet som man blir imponerad av stenar i ett grustag. Jag gick därför hårt åt kylarna istället. Hittade där något från Jämtland som jag inte druckit innan.

Jämtland Steamer


Skog, bröd, lätt maltig i doften. Ganska lätt i kroppen, fin maltkropp och en något trött beska i slutet. 109:- tyckte Bishop att man skulle betala för detta. Återigen visar man upp sin fantastiska förmåga att ta bra betalt för öl som varken är särskilt exklusiv eller överdrivet bra.

Betyg: 6/11


Nästa öl var dyrare, men ack så mycket bättre. Hittade något jag inte kände igen och det visade sig vara en amerikansk Imperial Stout. Det kan ju inte gå fel.


Victory Brewing Company - Storm King Imperial Stout.





Mängder av fin choklad, lite trä, något rök, tranbär och chark i doften. Doftar mycket och komplext, precis så jag vill ha en Imperial Stout.

Stor i munnen, bra och förvånansvärt stor beska. lite laktosmjölkig, inslag av mjölkchoklad, russin och massor av mörk härlig espresso i slutet. Riktigt kompetent detta, något man gärna hade haft ett par flaskor av hemma.

Betyg: 10/11

//Oskar

2 kommentarer:

  1. Vad tog Bishops för Storm King?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måttliga 129:-

      Så de ska inte bara ha skit för sin prissättning. Rätt ska vara rätt.

      Radera