lördag 25 juni 2011

Amager Colocoff

N: En doft av blött klippt gräs. Som tur lite annat också. Jästa bär, kaffebönor och farinsocker. Ja tror de kommer smaka tungt.

O: Gräset är sannerligen där, men också stora mängder röda frukter, mest vinbär. Jag skulle säga muscovadosocker då jag även finner en liten lakriston i botten av sockrigheten. Kaffe också givetvis.

N: Smaken är ännu mer gräs! Lustigt. Sen kommer kaffebönorna, mörkt socker och tunga bär. Ganska syrligt i början, sen ganska lugnt. Ekfatssyra kan tänka. Träigt. Ganska friskt. Faktiskt lite rökighet. Mycket beska i eftersmaken. Moget. Tydlig jästsmak. Gott. Kunde dom bara skaffa en ny grafisk profil också, så skulle jag bli glad.

O: Rökigt, choklad, kaffe, liten sälta och sötlakris. De röda bären framträder rätt tydligt även i smaken, tillsammans med sockret och chokladen. Både fin syra och beska, jag har svårt att bestämma mig för hur tung den är. De sötsyrliga bärtonerna gör så mycket för att lyfta upp ölen ur de mörka tonerna.

N: Betyg: 7/11

O: Betyg 8/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar