onsdag 29 juni 2011

Brewdog Abstrakt:06

Så börjar man vänja sig vid dom här. En efter en. Man bygger upp ett samlarbeteende. Som pokemon. O ja följer med. Men efter samlingen 1-5 så är jag nu mer öppen för att dricka dom när man vill, o inte bara under ordnade förhållande. Nåja. En IBIPA är detta väl? 11,2% i alla fall. De ska väl vara en rackabajsare detta? Trippeltorrhumlad o allt. Denna har ju redan druckit dock. På festivalen i köpenhamn. Första ölen på stället. O bästa betyget av alla mina betyg på festivalen. Så lite nyfiken på hur den skulle smaka dels på flaska, men också i annan kontext, var jag allt.

Doften är humlig såklart. Söt. Ganska jordig. En hel del järn. Ganska "mörk" doft.

Smaken är så len. Skummet så härligt i munnen. Riktigt bra. Rund o söt, och en riktigt bra beska. Mycke humle, men inte tokhumlad. När jag tog första klunken kände jag att ja ville ha hela flaskan själv, o inte alls dela. Efter ett glas är jag dock ganska nöjd. Ganska mäktig faktiskt. Och bra. Mycke bra.

Betyg: 10/11


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar