torsdag 23 juni 2011

Lost Abbey The Angels Share


Oj! Djupt, mörk och murrig doft. Choklad, jordkällare, rostade hasselnötter. Den har en mjuk värmande doft, en sådan man bara brukar finna i lagrad starksprit. Självklart lite vanilj och karamel. Det finns också lite honungsrostade nötter och ett stänk maltvinäger. Sen något jag inte kan sätta fingret på, en ganska så stark doft, som känns igen, men som jag har svårt att placera. Kanske gårdagens överblivna popcorn som mjuknat och blötts ner en aning?

Mjuk chokladton, lite spetsig och sur på tungan. Avslutas nästan som en kriek, vilket jag inte hade väntat mig. I mitten förvånansvärt mjuka frukter, hallon, jordgubb och melon. Oerhört komplext smakomfång, surt, murrigt, choklad och lätta frukter. Jag är imponerad, men det känns ändå mer som kul än fantastiskt att dricka.

Betyg 8/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar