måndag 6 februari 2012

Lite öl..

I väntan på inlägget om juntans buteljering av premiärbryggningen så kommer här lite småplock från senaste veckan. I onsdags var jag, Niklas, på Scandic Grand Central på AW med jobbet. Wisby Sitting Bulldog är en allt vanligare syn bland vanliga krogar, inte mig emot. Så en sådan och en burgare satt fint. Men jag hade också kollat sortimentet på nätet innan, och sett att dom skulle ha Avery IPA.

Men ack. Det dom hade var Avery Karma, en belgo pale ale. De lät minst lika intressant. Tyvärr en riktig besvikelse. Alldeles för mycket honung och inte tillräcklig beska. Ingen succe alls.
Betyg: 3/11
Midtfyn/De Molen X Porter fick de blir i fredags kväll, denna har skrivits om här förr. Jag ger den lite lägre betyg än Daniel. Tyckte den var en riktigt bra öl. Absolut. Men det får bli..
Betyg: 8/11
I lördags blev det den andra och sista av mina Mikkeller 19. Efter den fick det bli årets Sierra Nevada Celebration. Väldigt charmig och jag gillar den starkt. Fräsch och bra malt/humlebalans. Riktigt behaglig måltidsdryck.
Betyg: 8/11
Fuller's Brewer's Reserve No.3 fick göra melodifestivalen sällskap. Ölen var betydligt mer intressant. Den var betydligt ljusare än jag trodde, vilket antagligen berodde på att jag var dåligt insatt. Att den legat på auchentoshan-fat är ju rätt kul, då jag brukar ha sådana hemma. Något jag undrar är om den verkligen ska dofta så spontant? Kanske är det så, men förvirrande var det. Smaken är mer som väntat. Fat, mycket fat och whisky. Komplext av frukter man brukar hitta i strong ales, typ dadlar och fikon. Riktigt intressant. Men är den defekt? You tell me.
Betyg: -/11

3 kommentarer:

  1. Jag gissar att Fullers är defekt.. Ska reklamera mina två imorgon!

    SvaraRadera
  2. Jäkla skit. Även om jag är sugen på att testa den o-defekt, men inte att köpa en flaska till.

    SvaraRadera
  3. Jag lämnade tillbaka min halvdruckna flaska utan problem på bolaget häromdagen. Kan inte tänka mig att den skulle dofta och smaka så..

    SvaraRadera