tisdag 21 februari 2012

Söndagsöl

I helgen var jag i vanlig ordning nere i Göteborg, denna gång gick jag, Oskar och min bättre hälft till The Rover för att prova deras öl och välkända hamburgare.

Mikkeller 1000 IBU Ultramate
Ja här skulle jag kompensera för att Mikkeller 19 inte fanns kvar, det var lite fel, den är fruktansvärt besk.
Men om man försöker kan man känna färskt äpple, grapefrukt, ananas och knäckäpple i doften.
Smaken är rå, bitter och väldigt osöt men den har vissa friska frukttoner bakom all beska.

Betyg 7/11


Aecht Schlekerla Dubbelbock
Den är rökig, med smak av rök och en del våt kol. När den blev lite varm så smakade den lite bättre men egentligen var den inte så god alls.

Betyg 5/11


Moeder Overste Tripel
En klassisk belgisk tripel med mycket doft av spannmål, en del sötma från bär och tropisk frukt och massor av belgisk jästsötma. Precis vad jag förväntade mig.

Betyg 8/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar