lördag 28 maj 2011

Köpenhamns ölfestival



Ölfestival i Köpenhamn för andra året i rad. Fantastisk upplevelse, men hade man bara fått ta med ett smakprov av varje öl att prova hemma i lugn och ro så hade jag varit ännu gladare. Jag har svårt att inte hela tiden rikta fokus mot nästa öl.. Nedräkning till nästa år har börjat.

Hur mycket jag än gillar Mikkeller, så var det lite tråkigt att single-hopparna tog upp så stor plats. Och det som inte var single-hop var mörkt o lagrat eller old news. Jaja.


Gyyd och gaad.


Det blev helt klart fler öl från BrewDog än väntat.

En polett (10ddk) för 5 cl. Billigt billigt!


Mikkel, ring mej. Jag har en idé.

En snabb betygsgenomgång

Brewdog Abstrakt06 10/11 - Riktigt bra. Blir köp på bolaget.

Hornbeer Caribbean rumstout cask 6/11 - Kul me cask, men äh.

Nörrebro Mikkels Monster 8/11

Det Lille Bryggeri Humlemord 5 (The American Way?) 7/11

Saison Dupont Dry Hopped 9/11 - Hade kanske hoppats(huh) på lite mer humle o lite fräshare.

Beer Here Hoptilicus 9/11

Mikkeller 1000 ibu light 8/11

Mikkeller 1000 ibu 9/11

BrewDog Sink the Bismarck 8/11 - Bättre än jag trodde den skulle vara. Sjukt komplex.

Thomas Hardys Ale 2008 9/11 - Min första. Sweet.

Kissmeyer No. 1 Stockholm Syndrome DIPA 7/11 - Vill ha mer frukt!

Evil Twin Ashtray Heart 8/11

Nögne Stuten 6/11 - Om man jämför med Nanny State så väljer jag den varje gång. Men kul experiment.

De Molen Op & Top Amarillo Dry Hopped 8/11

Mikkeller Black´09 9/11

BrewDog Tactical Nuclear Penguin 2/11 - Usch. Inte bra.

BrewDog Royal Virility Performance 9/11 - Vet inte om det var för att den följde Penquin som den smakade så bra..

BrewDog Three Floyds Bitch Please 8/11

Midtfyns/De Molen X Porter Whisky Barrel 9/11

Midtfyns/De Molen X Porter Sherry Barrel 8/11

Midfyns Hoppy Monk 7/11 - Hade nog fått bättre betyg hemma i soffan..

En kvick på mikkeller bar:

Three Floyds Mikkeller Ruggoop 9/11 - Smakade mer som en DIPA än Barley Wine, inte mig emot.


Ett besök på ölbutikken på väg till festivalen var ofrånkomligt. Det tyckte resten av öl-Sverige också. 40 minuter kö pga alla svenskar som köpte 20+ öl. Men fin ny butik. Nytt kassasystem rekommenderas dock.

På vägen hem blev det även ett besök på Kihosk. Nästan tomt på folk. Sånt gillar vi.

Blev till sist starkt fokus på Mikkeller och sånt jag redan druckit. Mikkeller Porter måste man ju bara pröva. En öl från Mikkel som bara heter vad den är, det är heeelt sjukt.


Mikkeller USAlive, Mikkeller It´s Alive Hvidvin, Mikkeller Beer Geek Bacon, Mikkeller etc. Gypsy Juice, Three Amigos Smeden!, Mikkeller Porter, Amager etc. Wookie IPA, Mikkeller Weizenbock.

Dessutom två festivalglas från Mikkeller. Gött så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar