lördag 19 november 2011

Nils Oscar Rökporter Ekfatslagrad

Har velat besöka 19 glas i gamla stan ett tag nu. Dom har haft flertalet trevliga events. Väl där så blir ja förvånad över hur skönt avslappnat stället är. Å skön snubbe bakom baren. Kollar sortimentet o ser både I hardcore you o nils oscar rökporter ekfatslagrad på fat. Grymt. Börjar med den fantastiska I hardcore you. Mums. Sen dags för rökportern. Tydligen ensamma i världen om att erbjuda denna? Cool. Blir snabbt varse om att det är en sur en. Lite som när malmö brygghus stoppade sin kaffeporter på ekfat. Drack den inte själv, men hörde att den blev obalanserat sur. Men hur som helst. Rökportern, den är kaxig som fan. Mörk o mustig men sur och bärig. O så en skön rökighet där bakom. Belgojästkänsla. Lite som Mikkeller Sur Munk faktiskt. Jag gillar det starkt. O ja gillar 19 glas starkt. Dom hade dessutom vin från Lungarotti, som jag besökte i somras, bara en sån sak. Win. Kan tänka mig att gå hit igen bara för rökportern.

Betyg: 9/11



2 kommentarer:

  1. Åh, jag har varit sugen på 19 glas av just den anledningen.. Nån gång ska jag dit förfan... :)

    SvaraRadera
  2. Ja, inte alls så posh ja trodde, o bara flaskor från grymma bryggerier.. Cigar, lost abbey osv..

    SvaraRadera