söndag 6 november 2011

Upphämtningsinlägg


Ja, alltså. Detta kanske blir lite väl långt. Men ja. De blir kort och konsist på flasknivå.

Förra fredagen intogs en hel del godsaker på AW med jobbet, allt på fat. Följande..

Mikkeller Black Hole Red Wine
Inte lika bra som tequilan, helt klart. Lite murkig eller något i smaken. Men fortfarande helt underbart faktiskt.
Betyg: 9/11


Strömsholms Malakias
Ursäkta, jag gillar rököl. Men inte när det smakar blöt dagsgammal brand. Ledsen. En del bra smaker här. Men, drack inte upp.
Betyg: 3/11


Brewdog Abstrakt:06
Anledningen till att jag var så sugen på AW just denna fredagen var att bishop på folkungagatan hade denna på fat. Lyckades dra med en kollega hit till sist. O ja.. den var lika underbart som vanligt. 15 cl för 98 pickadoller. En av min all time favvisar. Betyg, kvar på tian.
Betyg: 10/11


Nils Oscar Jubileum 15
På fat känns denna mer som en väldigt sympatisk, men uppnosig, jästig pilsner. Väldigt fräsch. Ett snäpp bättre, men lite tapp av saisonpersonligheten. 
Betyg: 8/11


De Molen Vuur & Vlam
En riktigt bra IPA helt enkelt. Kattpiss deluxe.
Betyg: 8/11


Igår var lördag och besök i Trosa. En del av det goda men också en del annat...

Nynäshamns Bötet Barley Wine
En stabil barley wine som inte gör mycke liv av sig. Sparar för lagring. Väldigt gott, men inte så spännande.
Betyg: 7/11


Stadin Panimo Bismarck
Ännu en av Peters finlandsimporter. Snygg flaska åter igen. En imperial pilsner som smakar dubbelbock. Helt ok.
Betyg: 6/11


S:t Eriks Rauköl
Trevlig och lagom rököl. Ganska blygsam rökighet, vilket man kan förvänta sig kanske.
Betyg: 6/11


Deus Brut des Flandres
Så besviken jag blir! Har jag fel på smaklökarna? Smakar för mycket alkohol och bubblorna gör det värre. Inget sötma alls. Eftersmak av gammeldansk. Inte min typ av öl alls. Dålig flaska, dålig smak eller dålig research?
Betyg: 1/11


Gueuze Tilquin
En räddare i nöden. En öl som spolade bort alla smaker av Deusen. Syrligt och bra kropp. Kvällens sista öl. Behaglig och härlig geuze.
Betyg: 8/11

Sen drack jag också en Meantime London Yakima Red Ale och imponerades starkt! Riktigt härlig öl. Låg alkoholhalt på 4 % men ändå så fräsch, humlig, bärig med tillräckligt djup. Denna blir till att köpa fler av, absolut. Sommaröl som passa fint även nu. Betyg: 9/11

2 kommentarer:

  1. Haha, fan vad illa med Deus!! Jag hoppas innerligt att jag gillar den, och att alla kompisar jag sålt in den hos också gillart... ;)

    Vuur & Vlam tycker jag är helt fantastisk! Privatimport av den vore inte helt fel...

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag hoppas på något sätt att de jag ätit och druckit tidigare på kvällen hade något med saken att göra. Annars så ja.. hoppas de går bra! :)

    SvaraRadera