måndag 2 januari 2012

Besök i köpenhamn

Tänk att man kunde klämma in ett köpenhamnsbesök i de fullpackade jul-schemat. Khioskh och ölbutikken besöktes. Denna gången var jag och Patrik faktiskt överens om att khioskh var snäppet bättre. Dels bra deals, dels många intressanta grejjer. Tyvärr sparade jag mig lite vid khioskhbesöket då vi var där först. Aja. Fick med mig följande:


Evil Twin Been Smoking Too Long, De Dolle Extra Export Stout, Struise Pannepot 2010, Nørrebro Imperial Skärgaards Porter Cabernet Barrel, Shorts Bourbon Barrel Sustenance Black Beer, Hoppin Frog BORIS The Crusher, 8 Wired Saison Sauvin, 2st Mikkeller 19, 2st Mikkeller Kihoskh Saison Sally.

Mikkeller 19 prövades under mikkeller bar-besöket. Smaken var riktigt bra, doften var underbart fantastisk. Saison sally prövades lite sent på nyårsafton och var bra, men mer än så är svårt att beskriva såhär i efterhand. En stabil 8 typ.

Lite trevliga öl i skåpet nu alltså. :)

2 kommentarer:

  1. Shorts'en är riktigt häftig! Drack den i förra veckan. Du får gärna berätta hur Nörrebro'n är, har sneglat på den flera gånger i Ölbutikken men aldrig köpt.. :)

    SvaraRadera
  2. Tänkte inte på de i butiken, men efteråt så kom jag på att jag läst om dendär shortsen i din blogg! Spännande! :) Nörrebroaren fick följa med då jag inte riktigt var sugen på så mycket i ölbutikken, hemska tanke, så då fick de bli första bästa som legat på vin-tunna.. :) lovar å recensera den..

    SvaraRadera