onsdag 17 augusti 2011

Mff - Zagreb = öl


Mikkeller å pale ale


Bishop på vasagatan.
5,9 % pale ale. Månne en ipa.
Vackert orange. Att dofta ur ett sånt här glas, jena. Men en del Passion o humle.
Smaken är grape, citrus o passion. Bitig beska. Fräsch o färsk. Bra början.

Betyg: 9/11



Terrapin Hopsecutioner

På OT. Denhär påminner mig om nån annan. Vilken? Damn. Klar färg. Äh. Ok. Bärigt. Ganska tydlig alkohol. Syrlig.

Betyg: 7/11



Saison dupont

På akkurat. Helt klart trevligare på fat.

Betyg: 8/11



Abita Andygator

Doppio malto! Passar sjukt bra till chevremusslor på akkurat. Tyvärr beställde dom andra ej chevremusslor, som dom skulle tvunget doppa massa bröd i min.
Hur som..

Betyg: 9/11






Så.. Sleepy bulldog o nachos på flying horse på odengatan. Vilken tur vi bokade bord. Inte många av di himmelsblåa här. Men fett ska de bli. Forza malmö!

Uppdatering: Jävla skitmatch. Prövade dessutom en öl, murphys stout, som jag brukade dricka i mina mid-twenties o tyckte var god då. Oj va vattnig. Intressant hur de kan bli.

2 kommentarer:

  1. Kvällens höjdpunkt: 1-1 till Malmö
    Kvällens lågvattenmärke: Smaken av gammalt diskvatten hos Murphys Stout. Otroligt!
    Eller vad säger du, Hinken!?

    SvaraRadera
  2. Tjena Fimpen! Jag håller med på båda punkter. Man fick ha de gött mellan 1-1 o 2-1 i alla fall. Men fråga Sulan va han tyckte om SamAdams DoubleBock. Not so nice, that one.

    SvaraRadera