torsdag 7 juni 2012

Alesmith - IPA

Här hade jag hoppats på att skriva en poetisk och lyrisk recension av denna eftertraktade IPA. Men verkligheten ville något annat. Jag fick idag ett samtal från mitt systembolag på Karl Johansgatan i Göteborg. När de kontrollerade den låda de fått med min beställning så upptäcktes det att de fyra Baronen jag beställt låg där i, men inte de två efterlängtade skatterna från Alesmith. Dubbelt tråkigt då jag även lovat bort en av flaskorna till en IPA-sugen kollega.

Tyvärr verkar systembolaget ha införskaffat ett ordersystem där det går att beställa fler öl än vad som finns på lagret, en tämligen enerverande finess enligt min mening. Nu var det ju trevligt att de faktiskt besvärade sig att ringa upp och tjejen jag pratade med lät uppriktigt ledsen och beklagade det inträffade upprepade gånger. Vilket inte hjälper mig, men det är ändå en trevlig gest.

Enligt Marc på importören Brill & Co så har de blivit lovade en ny omgång Alesmith IPA i augusti och systembolaget undersöker tydligen möjligheten att de av oss som beställt men inte fått någon öl ska vara garanterade flaskor från detta parti. Den informationen tackar vi för och det är bara att hoppas att det blir verklighet. Detta gör även att jag slipper skriva om nackdelen med monopol och bristen på kompensation.

//Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar