onsdag 9 mars 2011

Cigar City Or Black Ale

Min första Cigar City, efter att Oskar lurade in mig på öltankar nu ikväll. Köpt på Kihoskh i Köpenhamn. En svart IPA som ingår i ett dubbelsläpp där två olika bryggare fått göra egen variant av samma .. variant. Alla dessa tema-släpp. Skit också. Visste inte detta i affären, utan tog bara den ena av dom. Jaha, får väl gå ändå. Doftar Maltigt, humlig o grapefrukt. O lite annan frukt såklart. O väldigt rostat. Förväntningarna höjs.

Smaken, jag gillar verkligen svarta ipor. Men ja, denna är en väldigt god svart ipa. Doften lovade för mycke dock. Ja njuter just nu av den. Men inget bestående. Hade jag bara haft den andra också så... Either. Either och Or. Jaja, bra onsdagsöl när man missat bandyn pga ryggont. Jag är nöjd, trots lagom betyg.

UPDATE: Oj. 11,2 %. Nu fattar ja var den bitska beskan kom från. Ska tydligen vara bryggd me honung, vilket ja inte känner så mycke. Men ja, efter första glaset mjuknar ja lite. God är den allt. Men samma betyg.

Betyg: 6/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar