söndag 6 mars 2011

Dogfish Head Palo Santo Marron


Detta är min första dosgfish och en av dom få på Oliver Twist som inte kostar typ 600. En fatlagrad Brown Ale på 12%. Står ingenstans, men själv skulle ja säga Imperial Brown Ale. Tydlig fatkänsla och kraftiga vaniljtoner och skön syra. Ganska lik Nøgne IBA. Helt fantastisk. Svårt att se att den kunde gjorts bättre. Vågar ja? Ja tror inte de. Underbart kraftfull, men ändå frisk och fräsch.

Betyg upplevelse på plats : 11/11

Riktigt betyg: 10/11

3 kommentarer:

  1. Nej va roligt, nu blir man ju smaksugen. Högsta betyg alltså? Wow!

    Oliver Twist är trevligt, där drack jag min första Brooklyn East India Pale Ale på den tiden man tyckte det var en extrem öl.

    SvaraRadera
  2. i just can´t do it! sorry man

    SvaraRadera
  3. Dogfish sweet! Jag vill också prova!

    Du drog tillbaka din 11 ser jag, det är svårt å sätta högsta betyg. Du kanske ska sätta 11 under rådande omständigheter och 10 som objektivt betyg?

    /Ludwig van Flöthoven

    SvaraRadera